26 Şubat 2012 Pazar

Yaz gül olmadan mı geldi?

Yaz gül olmadan mı geldi
  Veya kuşları geride mi bıraktı?
Üstündeki mavi mi değişti
  Dünya! yoksa kör müyüm?
Büyüyen her çiçeği değiştirecek misin
  Yoksa sadece burayı mı,
Bana seni seviyorum dediği
  Ve şimdi de sevmiyorum dediği

Üstündeki gök gerçek gibiydi
  Ağaçtaki gül gerçek
Kuş gerçek gibiydi yaz boyu
  Ama hepsi yalanmış bana
Dünya, sende iyi bir şey var mı
  Hayat, aşk veya ölüm veya ne?
Seni seviyorum diye şarkı söyleyen dudaklar
  Sevmiyorum dediğinden beri

Sanırım güneşin öpücüğü zorlukla düşecek
  Bir çiçeğin altın kasesine
Sanırım kuş benden gelip geçecek
  Ve yazdan vazgeçecek
Issızlığın ortasındaki güzel mekan
  Vahşi otlar unuttunuz mu
Dudakları nasıl aşkla öperdi beni
  Şimdi öpmeyen?

Bana dürüst veya yalancı ol
  Gel her türlü
Yaz!-ne yaptığın umurumda mı?
  Değiştiremeyeceğin tek yer
Otlar, yapraklar, toprak, çiğ
  Noktayı işaretlediğim mezar.-
Burası onun beni bir zamanlar sevdiği
  Ve şimdi sevmediği yer.

Arthur William Edgar O'Shaughnessy

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder