19 Ekim 2011 Çarşamba

Kadın Aşkı / Erkek Aşkı

Burada bahsettiğimiz erkeklerin, evrimin nispeten ileri aşamasındaki erkekler olduğunu baştan belirtmeliyim.

Yoksa, bir kere koynuna girmiş kadını, bir daha kimsenin koynuna girmesin diye öldüren yurdum hayvanlarından bahsetmiyorum. Onların soylarını nasıl tüketeceğimizi de bilemiyorum.

Ya da bir gün önce "kız çirkin, yatarken suratına bakmıyorum, ama memeleri kocaman ha" diyen ve ertesi gün o kız arkadaşını bana tanıştıran, ve o kızı hiç hak etmeyen başka hayvanlardan bahsetmiyorum.

Bütün bu ve benzeri örnekler evrimin bize bir cilvesi galiba.

Benim bahsetmek istediğim erkekler, nispeten daha naif, büyük ölçüde de çocuksu kalmış ve salakça aşık olan ve aşık olurken de şart şurt koşmayan erkekler. Evet, var etrafımda öyle erkekler, "Karıma 10 yılda 250 şarkı yazdım, bir tanesini bilmiyor." diye içlenenler mesela...

Bana mı denk geliyor bilmiyorum ama benim rastladığım kadınların koyduğu şartlar belki de şaşkınlığımın sebebi.

Şaka gibi ama değil: Kadın 5 yaşından beri planladığı o düğünü yapacaktır, damat olsa da olmasa da, damat orada diğerleri gibi bir davetlidir.

Kadın 15 yaşından beri kurduğu Paris gezisine gidecektir, yanında bir sevgili kategorisinden bir erkekle. Halbuki erkek "Aşkımla Paris'e gidiyorum." diyordur, saf saf, orada da 'place holder' ("yer doldurucu" tam karşılamıyor, acep ne demeli?) olduğunu farketmeden.

Bu bahsetmeye çalıştığım aşık erkekler, kadınların dünyasının acımasızlığının çok da farkında değildirler.

Kadınların 5 (belki de 5 de değil, doğuştan, kız babası olunca daha iyi anlamaya başladım) yaşından beri kafasında bir şablon vardır, aradığı erkek:

1. Zeki olacaktır. (Herhalde, biraz problem çözebilmeli, kim yapacak köprüleri?)
2. Kültürlü olacaktır. (30,000 yıllık insanlık kültürünü kim devredecek?)
3. Yakışıklı da olmalı değil mi? (Biraz da iç gıcıklamalı.)
4. E, romantikte olsun bari. (Paris?)
5. Sahiplenmeli, koruyup kollamalı (Var da yok olan babaların yerine de geçmeli)
6.Ve de sakın ha boğmamalı. (Ama çok da rahat davranmamalı, sonra "ilgisiz" denme ihtimali var.)

Peki bu "Beyaz Atlı Prens" gelene kadar ne yapacak kadın? E, tabii seninle idare edecek, arada da senden sıkılacak, yukarıda bir kısmını yazabildiğim (hangi erkek bilebilir ki bütün kriterleri?) kriterlerle kıyasladıkça seni.

İhtimal bütün bunlar bize evrimin bir cilvesi gerçekten.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder