26 Şubat 2012 Pazar

10. ‘Aceb ‘aceb ne nesnedür bu derdile firâk bana

Müstef'ilün Müstef'ilün Müstef'ilün Müstef'ilün

1          ‘Aceb ‘aceb ne nesnedür bu derdile firâk bana
            Cânumı serhoş eyledi ‘ışk agusı tiryâk bana

2          Kimün ki renci varısa derdine dermân istesün
            Kesdi benüm bu rencümi dermân oldı bu derd bana

3          ‘Işk odına yan dirisen gönüllere gir dirisen
            Karanular aydın ola ne kandîl ü çerâk bana

4          Gökden inen dört kitâbı günde bin kez okurısan
            Erenlere münkirisen dîdâr ırak senden yana

5          Miskîn Yûnus erenlere tekebbür olma toprak ol
            Toprakda biter küllîsi gülistânı toprak bana

RY. 64a, K. 198a, M. 71.

1          Acep acep ne nesnedir bu derdile ayrılık bana
            Canımı sarhoş eyledi aşk zehiri panzehir bana

2          Kimin ki eziyeti varsa derdine derman istesin
            Kesdi benim bu eziyetimi derman oldu bu dert bana

3          Aşk ateşine yan dersin gönüllere gir dersin
            Karanlıklar aydınlık ola ne kandil ve çıra bana

4          Gökten inen dört kitabı günde bin kez okursan
            Erenlere inkarcı isen Allahın güzel yüzü ırak sana

5          Miskin Yunus erenler kibirli olma toprak ol
            Toprakda biter tümü gülistanı toprak bana

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder