22 Şubat 2012 Çarşamba

7. İy ‘âşıkan iy ‘âşıkan ‘ışk mezhebi dîndür bana

Müstef'ilün Müstef'ilün Müstef'ilün Müstef'ilün

1 İy ‘âşıkan iy ‘âşıkan ‘ışk mezhebi dîndür bana
   Gördi gözüm dost yüzüni yas kamu dügündür bana

2 Ayruk bize yas eylemez gönlümüzi pâs eylemez
   Hak'dan gelen görklü âvâz andan gelen ündür bana

3 Ayruk bana ben dimeyem kimesneye sen dimeyem
   Ya kul ya sultân dimeyem kalsun işidenler tana

4 Senden sana varur yolum senden seni söyler dilüm
   Allah sana irmez elüm bu hikmete kaldum tana

5 Ben ‘ışkundan ırılmayam dergâhundan sürülmeyem
   Bundan dahı giderisem senün ile varam sana

6 Ol dost bizi viribidi var dünyayı bir gör didi
   Geldüm gördüm bir ârâyiş seni seven kalmaz ana

7 Kullarına va'deyledi yarınki gün görnem didi
   Ol dostlarun sevindügi yarınum bugündür bana


8 Dost ‘ışka ulaşalıdan dünyâ âhiret bir oldı
   Ezel-ebed sorarısan dün ile bugündür bana

9 Yûnus seni dîn idindi dîn nedür îman idindi
   ‘Işka bugün yarın n'olur işi nedür öndin sona

F. 56b, T. 3b, K. 148a, YE. 23a. RY. 4a, NO. 186a, HB.14b.

Ey aşıklar ey aşıklar aşk mezhebi dindir bana
Gördü gözüm dost yüzünü yas hep düğündür bana

Artık bize yas eylemez gönlümüz pas eylemez
Hak'dan gelen güzel avaz ondan gelen sesdir bana

Artık bana ben demeyem kimseye sen demeyem
Ya kul ya sultan demeyem kalsın işitenler şaşa

Senden sana varır yolum senden seni söyler dilim
Allah sana ermez elim bu hikmete kaldım şaşa

Ben aşkından ayrılmayam dergahından sürülmeyem
Bundan dahi gider isem senin ile varam sana

Ol dost bizi vermişti var dünyayı bir gör dedi
Geldim gördüm bir süs seni seven kalmaz ona

Kullarına ecel eyledi yarınki gün görünem dedi
Ol dostların sevindiği yarınım bugündür bana

Dost aşka ulaşınca dünya ahiret bir oldu
Ezel ebed sorarsan dün ile bugündür bana

Yunus seni din edindi din nedir iman edindi
Aşıka bugün yarın ne olur işi nedir ondan sonra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder