27 Şubat 2012 Pazartesi

12. Benem ol ‘ışk bahrîsi denizler hayrân bana

1          Benem ol ‘ışk bahrîsi denizler hayrân bana
            Deryâ benüm katremdür zerreler ‘ummân bana

2          Kâf Tagı zerrem degül ay u güneş bana kul
            Aslum Hak'dur şek degül mürşiddür Kur'ân bana

3          Çün dosta gider yolum mülk-i ezeldür ilüm
            Hak'dan söyler bu dilüm ne kul ne sultân bana

4          Yogıdı bu bârigâh varıdı ol pâdişâh
            Âh bu ‘ışk elinden âh derd oldı dermân bana

5          Âdem yaradılmadın cân kalıba girmedin
            Şeytân la'net olmadın ‘Arşıdı sayvân bana

6          Diledi göre yüzin işide kendü sözin
            Nazar kıldı bir kezin anda cân virdi bana

7          Yaradıldı Mustafâ yüzi nûr gönli safâ
            Ol kıldı Hakk'a vefâ andandur ihsân bana

8          Togdı ol dîn metâ'sı andan oldı kamusı
            Âdem Halîl ü Mûsâ hüccet ü bürhân bana

9          ‘Âşık dilin bilmeyen yâ delüdür yâ dehrî
            Ben kuş dilin bilürem söyler Süleymân bana

10        Yûnus Emrem bu yolda eksükligin bildürür
            Mest oluban çagırur dervîşlik bühtân bana

NO. 189b, B. 14b, Ç. 2b, YE. 23a.

1          Benim o ışık kuşu denizler hayrandır bana
            Derya benim damlamdır zerreler ummandır bana

2          Kaf Dağı zerrem değil ay ve güneş bana kul
            Aslım Hak’dır şüphe değil mürşiddir Kuran bana

3          Çünkü dosta gider yolum sonsuz mülktür ilim
            Hak’dan söyler bu dilim ne kul ne sultan bana

4          Yoktu bu divan vardı o padişah
            Ah bu aşk elinden ah dert oldu derman bana

5          Adem yaratılmadın can kalıba girmedin
            Şeytan lanet olmadın göğün saçakları bana

6          Diledi göre yüzün işide kendi sözün
            Nazar kıldı bir kezin o an can verdi bana

7          Yaratıldı Mustafa yüzü nur gönlü safa
            Ol kıldı Hakk’a vefa ondandır ihsan bana

8          Doğdu o din faydası  ondan oldu hepsi
            Adem Halil ve Musa ispat ve delil bana

9          Aşk dilin bilmeyen ya delidir ya maddeci
            Ben kuşun dilini bilirim söyler Süleyman bana

10        Yunus Emrem bu yolda eksikliğini bildirir
            Mest olarak çağırır dervişlik yalan bana

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder