1 Mart 2012 Perşembe

13. Her kim bana agyârısa Hak Tanrı yâr olsun ana

Müstef'ilün Müstef'ilün Müstef'ilün Müstef'ilün

1          Her kim bana agyârısa Hak Tanrı yâr olsun ana
            Her kancaru varurısa bâg u bahâr olsun ana

2          Bana agu sunan kişi şehd ü şeker olsun aşı
            Gelsün kolay cümle işi eli irer olsun ana

3          Önümce kuyı kazanı Hak tahtın agdursun anı
            Ardumca taşlar atanı güller nisâr olsun ana

4          Acı dirligüm isteyen tatlu dirilsin dünyede
            Kim ölümüm isterise bin yıl ‘ömür virsün ana

5          Her kim diler ben hâr olam düşmen elinde zâr olam
            Dostları şâd u düşmânı dost u agyâr olsun ana

6          Her kim diler ise benüm o dostumdan ayrıldugum
            Gözlerinden hicâb gitsin dîdâr ıyân olsun ana

7          Miskîn Yûnusun dünyede güldügini işitmeyin
            Agladugum isteyene gözüm bınar olsun ana

YE. 23b.

1          Ker kim bana yabancı ise Hak Tanrı yar olsun ona
            Her nereye varırsa bahar bağı olsun ona

2          Bana zehir sunan kişi şeker balı olsun aşı
            Gelsin kolay cümle işi eli erir olsun ona

3          Önümce kuyu kazanı Hak tahtına yükseltsin onu
            Ardımca taşlar atanı güller saçılsın ona

4          Acı dirliğim isteyen tatlı derlesin dünyada
            Kim ölümüm isterse bin yıl ömür versin ona

5          Her kim diler ben aşağı olam düşman elinde ağlayan olam
            Dostları sevinçli ve düşmanının dostu yabancı olsun ona

6          Her kim diler ise benim o dostumdan ayrıldığım
            Gözlerinden utanç gitsin Tanrı’nıngüzel yüzü görünsün ona

7          Miskin Yunus’un dünyada güldüğünü işitmeyin
            Ağladığımı isteyene gözüm pınar olsun ona


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder