11 Mart 2012 Pazar

404, Gönlüm düşdi bir sevdâya

1          Gönlüm düşdi bir sevdâya
            Gel gör beni ‘ışk n'eyledi
            Başumı virdüm gavgâya
            Gel gör beni ‘ışk n'eyledi

2          Ben yürürem yana yana
            ‘Işk boyadı beni kana
            Ne ‘âkilem ne dîvâne
            Gel gör beni ‘ışk n'eyledi

3          Ben yürürem ilden ile
            Dost soraram dilden dile
            Gurbetde hâlüm kim bile
            Gel gör beni ‘ışk n'eyledi

4          Benzüm sarı gözlerüm yaş
            Bagrum pâre yüregüm baş
            Hâlüm bilen dertlü kardaş
            Gel gör beni ‘ışk n'eyledi

5          Gurbet ilinde yürürem
            Dostı düşümde görürem
            Uyanup Mecnûn oluram
            Gel gör beni ‘ışk n'eyledi

6          Gâh tozaram yirler gibi
            Gâh eserem yeller gibi
            Gâh çaglaram seller gibi
            Gel gör beni ‘ışk n'eyledi

7          Akar sulayın çaglaram
            Dertlü cigerüm taglaram
            Şeyhüm anuban aglaram
            Gel gör beni ‘ışk n'eyledi

8          Yâ elüm al kaldur beni
            Yâ asluna irdür beni
            Çok aglatdun güldür beni
            Gel gör beni ‘ışk n'eyledi

9          Ben Yûnus-ı bî-çâreyem
            Başdan ayaga yareyem
            Dost ilinde âvâreyem
            Gel gör beni ‘ışk n'eyledi

Mecmûa Nu: 442, s. 74, Ç. 77a.

1          Gönlüm düşdü bir sevdaya
            Gel gör beni aşk neyledi
            Başımı vurdum kavgaya
            Gel gör beni aşk neyledi

2          Ben yürürem yana yana
            Aşk boyadı beni kana
            Ne akilem ne divane
            Gel gör beni aşk neyledi

3          Ben yürürem ilden ile
            Dost sorarım dilden dile
            Gurbetde halim kim bile
            Gel gör beni aşk neyledi

4          Benzim sarı gözlerim yaş
            Bağrım pare yüreğim baş
            Halim bilen dertli kardeş
            Gel gör beni aşk neyledi

5          Gurbet ilinde yürürem
            Dostu düşümde görürem
            Uyanıp Mecnun oluram
            Gel gör beni aşk neyledi

6          Kah tozarım yerler gibi
            Kah eserim yeller gibi
            Kah çağlarım seller gibi
            Gel gör beni aşk neyledi

7          Akar sulayın çağlarım
            Dertli ciğerim dağlarım
            Şeyhim anuban ağlarım
            Gel gör beni aşk neyledi

8          Ya elim al kaldır beni
            Ya aslına erdir beni
            Çok ağlattın güldür beni
            Gel gör beni aşk neyledi

9          Ben Yunus biçareyim
            Baştan ayağa yareyim
            Dost ilinde avareyim
            Gel gör beni aşk neyledi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder