4 Mart 2012 Pazar

Endülüs Şiirleri

Endülüs Şiirleri

                      V.Lorca’ya serzeniş

Sevilya yaralamak için, diyordunuz,
Kurtuba ölmek için. Doğru bildim,
öyle hazır tuttum kendimi: çıkınımda
gri beyaz bir kefen, defterimde, aykırı
yerde bitmiş bir servinin altına gövdemi
gömdüklerinle bir avare ruhuma yakacakları
ağıdın sözleri: Sevilya gecesi yaralanmak
için, Santa Cruz’un portakallar altında
kapkaranlık bir meydanında deldi göğsümü
duymayı beklemediğim saeta, çektim

çıkardım oku sinemden de kan o an
fışkırdı kıpkırmızı içimden, Kurtuba
gecesi ölmek için, nehrin kıyısına inip
kurduğum türküyle, Passeo de los tristos’ta
yürürken mi çaldı ‘şafağı yaralayan
bin billur tef birden, gömülmek için
suskun seçmişsiniz diye düşünmüştüm:
Gırnata’daki o yolun sonundan gelecekti,
Bekledim, bütün geceyi yine bilseydi güneş.

Enis Batur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder